Predikant en Kerkelijk Werker Predikant en Kerkelijk Werker

vacature

Kerkelijk werker Esther de Vegt

Mijn naam is Esther de Vegt. Ik woon in Hoogeveen met mijn man, twee dochters en een zoon. In juli 2016 ben ik afgestudeerd aan Hogeschool Viaa in Zwolle en heb ik mijn diploma Godsdienst en Pastoraal Werk behaald. Voordat ik met deze studie begon, heb ik nog 1,5 jaar pedagogische wetenschappen en 1 jaar logopedie gestudeerd. 'Drie keer is scheepsrecht' zegt men dan.
Als kerkelijk werker ben ik sinds januari 2017 verbonden aan de gemeente in Vries. Naast Vries werk ik ook acht uur per week als geestelijk verzorger bij woonzorgcentrum 'de Westerkim' in Hoogeveen.

In mijn werk in Vries richt ik mij vooral op het pastoraat. In het pastoraat staat voor mij het woord 'verbinding' centraal. Ik ga graag een verbinding aan met mensen. In het pastoraat staat de verbinding van de ander met God centraal. Tegelijk voel ik mij ook in verbinding staan met God. In de gesprekken zoek ik met de pastorant, vanuit zijn of haar levensverhaal, hoe dat verhaal in verbinding staat met het verhaal van God. Vanuit God is de verbinding er al. Het gaat erom dat wij die verbinding ook ontdekken en erkennen.

Wilt u een afspraak met mij maken? Dat kan! Mijn werkdagen zijn woensdag en vrijdag.
Ik ben bereikbaar op: 06-52616596 of via de mail!

Hartelijke groet, Esther de Vegt